Sabtu, 1 Oktober 2011

MLM Quesnet - Kelentong besar-besaran?

Pernah dengar tentang Questnet? Boleh cari menggunakan enjin carian dan anda akan dapati banyak link tentang Questnet. Tak mahu bercerita panjang, saya rumuskan Questnet ini juga tidak menepati garis panduan MLM menurut syariah yang telah dikeluarkan oleh JAKIM. Lihat garis panduan ini.

Antara produk yang dijual..Amat tak sesuai..



Banyak produk yang dikeluarkan. Tapi antara yang mendapat perhatian ialah chi pendant dan juga biodisc. Ringkasnya, produk itu mengarut. Memang mengarut.

Seperti kes Gelang AC Mizal yang syarikatnya sudah lingkup dan bungkus, biodisc dan chi pendant ini juga mengarut kerana dikatakan boleh memberikan tenaga. Ya, didakwa boleh memberikan tenaga.

Hanya tuang air ke atas biodisc (mengalir atas biodisc) dan masuk ke cawan. Airnya bertukar menjadi air bertenaga, Betul? Bullshit! (penipu)

It is nonsense. Gelang AC Mizal tu, senyap sampai sekarang. Dah 'kantoi' bahawa bisnes gelangnya itu menipu ramai orang. Satu gelang harga tak sampai RM 100, jual harga RM 1 000. Gila apa? Ramai pula ynag percaya dan beli. Dah berapa banyak duit yang dia dapat untung.

Kes Qustnet, chi pendant dengan biodisc tu, entah berapa kos sebenarnya. Jual harga ribu-ribu. Memang scam nak ambil untung gila-gila. Teknologi / teori sains yang diwar-warkan pun tak dapat dipastikan kebenarannya. Sama macam tenaga pada gelang AC tu.


Ini tak sentuh lagi pelan pemasarannya yang terang-terang langgar garis panduan JAKIM.Ini baru isu produk.

Ada penyokong Questnet yang baca dan tak puas hati? You are not welcome here. Face the facts, or just leave this blog.

I'm writing about this because there are people called "ustaz" really believe and worship this Questnet scam. For readers who still don't know about this Questnet, stay away from it. And just ignore to any invitation about this Quesnet scam.

p/s: Just doing my reponsibility..Feel so sad because so many Malaysian have been manipulate to join this kind of business.



2 ulasan:

msredcheesecake berkata...

yg peliknya kenapa ada org percaya....

Nur Fauzi berkata...

statistik scam pyramid malaysia- cukup ramai sekali yg terlibat walaupun tak ikut undang2 malaysia.

kalau jenis2 MLM, banyakkarenah birokrasi.

tapi, thumbs up to JAKIM for releasing their MLM rules according to syariah. it will be a new benchmark for us.

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...