Selasa, 22 Januari 2013

Takaful: Manfaat Badal Haji, Wakaf Quran dan Qurban

Produk oleh Hong Leong MSIG Takaful.(HLM Takaful)

Uniknya produk ini berbanding dengan produk takaful yang lain adalah manfaatnya.

Manfaat yang menjadikannya unik adalah Badal Haji, Waqaf Quran dan juga Qurban. Alhamdulillah peserta masih ada peluang untuk tambah pahala dan amalan, walaupun telah meninggal dunia.

Badal Haji.


Sekiranya pesrta meninggal dunia, pihak syarikat akan menguruskan badal haji bagi pihak kita melalui TH Trvel (anak syarikat Tabung Haji). Waris tidak perlu keluarkan duit untuk upah orang lain buat badal haji. Upah badal Haji itu akan ditolak daripada pampasan yang diperolehi.(RM 2500).

HLM Takaful adalah syarikat Takaful pertama yang menawarkan manfaat badal Haji dalam produk takaful. 

Waqaf Quran


Apabila peserta meninggal, sebanyak RM500 akan diambil dari jumlah pampasan yang akan dibayar untuk kegunaan membeli Al-Quran. Al-Quran itu akan diwakafkan atas nama pesrta yang telah meninggal dunia. Wakaf akan dilakukan kepada pihak-pihak yang memerlukan.

Qurban.


Waris peserta yang meninggal dunia juga tidak perlu risau jika peserta yang meniggal belum melakukan ibadah Qurban. Sebanyak RM750 akan diambil dari jumlah pampasan untuk tujuan ibadah Qurban tas nama peserta yang telah meniggal dunia. (seekor kambing sahaja untuk satu bahagian)

Semua perkara di atas akan duruskan sepenuhnya oleh pihal HLM Takaful.

Berapa yang perlu kita bayar untuk dapat manfaat sebaik ini?

Tak mahal, harga bermula dari RM 50 sahaja. (paling minimum). Dengan bayaran minimum, manfaat tersebut boleh diperolehi.

Tak lupa juga, RM50 (minimum) yang dibayar itu untuk perlindungan beserta dengan simpanan dan juga pelaburan. RM50 itu minimun, kalau mampu lebih lagi banyak simpanan.

Macam mana saya tahu? Saya agen HLM Takaful hehe.

Kepade sesiapa yang ade duit lebih, tak tau nak buat apa, boleh ambik pelan takaful ni untuk diri sendiri dan ahli keluarga.

* RM50 adalah minimum tanpa apa-apa rider. Jika mahu tambah perlindungan rider lain dan manfaat termasuk medical card, jumlah yang perlu dibayar akan bertambah. Walaubagaimanapun dengan RM 150 sebulan membolehkan seseorang memiliki pelan takaful + medical card (bergantung pada umur)

Boleh hubungi FB saya

Tiada ulasan:

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...