Jumaat, 29 Jun 2012

Memori sekeping gambar

Pada sekeping gambar itu ada memorinya tersendiri.

Bila selak semula gambar-gambar lam, fikiran kita pasti akan cuba mencari balik memori semasa gambar itu diambil. Apa lagi, macam-macamlah memori lama singgah semula. Lebih lebih lagi bila teringatkan, zaman itu zaman kamera guna 'kodak', tidak seperti sekarang..Semua kamera digital.

Zaman SPM

Sampaikan sesi PREP malam pun jadi sesi main-main.


 Muka kebudak-budakan selepas SPM.

 Dah besar sikit. Zaman STPM. Biasalah kalau berkain pelikat pusing-pusing asrama...

Tak sangka juga sekurus ini dahulu. Sekarang macam pokok terlebih baja.


 Ohh..Saya 'cameraman' dalam kelas..Jadi banyak versi gambar ada. Maaf, majoriti  wanita dalam gambar ini sudah jadi isteri orang.

 Malas-malas di sekolah pun, sukan tetap semua kena terlibat..

Hinggalah zaman jadi guru (Ketua rombongan melawat Zoo Negara - Integrated Islamic School Kota Damansara 2010)

Orang kata, orang yang suka kumpul gambar ni sentimental.

Tak kisahlah orang kata apa. Bukannya kumpul gambar Blue.

5 ulasan:

APAN berkata...

mmg oldskool...aku sempat guna kamera kodak, siap ada tu kena pusing satu butang tu utk amek gambo...entah membe aku simpan lg ke x la kamera tu...

aku pun dulu minat gak simpan gambo walaupun kena cuci. sebagai kenangan....skang ni, walau da ada kamera digital. rasa mls lak nak posing2 dpn kamera...amek gambo org je la. hehe...

ROJAK berkata...

gambar2 lama ni jadi kenangan biar sampai ke anak cucu

nurfauzi berkata...

Apan:
Itu memang kamera lama gila. Kawan tak pernah la pakai yang jenis tu.

Rojak:
Satu gambar lama, beribu kenangan lama muncul semula dalam fikiran haha. Itu yang siap boleh tersengih sorang-sorang tengok gambar lama.

paez fmy berkata...

scary nye muka aku dlm gambar tu

Nur Fauzi Bassar berkata...

Ape yg menakutkan?

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...