Khamis, 15 Mac 2012

Mari baca Blog Abunyer

Antara blog saya tak akan lupa untuk singgah adalah blog Abunyer.

Jemput pembaca semua lawat blog Abunyer.

Saya mula kenal blog abunyer tahun lepas (2011).

Kenapa saya suka baca blog abunyer?

Penulisannya menarik hati saya. Tidak stress. Bahasanya mudah, ringkas, tapi bermakna.

Mungkin sebab pengalamannya, menjadikan nasihat yang diberi mudah untuk saya faham dan terima.

Kalau dibuat perbandingan umur, Abunyer boleh dikategorikan sebagai ayah saya. Jadi saya anggap nasihat yang diselitkan adalah nasihat daripada ayah untuk anak.

Cuma rasa rugi sikit sebab baru tahu kewujudan abunyer setelah berpindah balik ke Johor. Sebab tempat tinggal saya dengan bekas tempat kerja abunyer sangatlah dekat. Boleh kata tiap-tiap hari lalu depan ofis abunyer. Kalau tidak boleh juga ziarah berkenalan.

Kebetulan pula Abunyer bertugas di Galeri Ilmu, syarikat yang menerbitkan majalah dan buku yang banyak memberi manfaat pada pembaca. Saya memang suka baca majalah dan buku terbitan Galeri Ilmu.

Artikel yang berjaya mencuri tumpuan untuk saya terus mengunjungi abunyer adalah berkenaan dengan kucingnya. Dimana jumpa, cara bela, hinggalah cara beri nama yang unik. Tak pernah terfikir nak bagi nama kucing 'tiga rasa' dan Purap (Puma + Kurap).


Tiada ulasan:

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...