Khamis, 15 Mac 2012

Fitrah anak lebih sayangkan Ibu


Melihat keadaan anak sendiri yang menangis terjaga malam.

Tak makan pujukan si ayah. Puas didukung, dibelai, dipujuk, masih menangis.

Tapi bila terpandang wajah si ibu, dipegang dan dibelai ibu, terus senyap berhenti menangis.

Terdetik dalam hati : hilang ayah anak sedih, lebih sedih lagi kalau hilang ibu.

Hakikatnya seorang anak perlu utamakan ibunya

Sayangi ibu anda....

4 ulasan:

Sharinginfoz berkata...

memang fitrah anak2

nurfauzi berkata...

puas pujuk, die nangis jugak. sekali ibu die cak-cak, dukung, terus je diam. peluk ibu die kuat2.

APAN berkata...

kdg2 aku tengok pun gitu gak...yg dah besor pun ramai mencari ibu kalau pape :)

Khamsi Abdullah berkata...

Saya teringat masa kecik.. saya pon tak berapa pasti saya sengaja or saya tak sengaja...saya menangis meraung melolong mengamuk...pastu nak test pujukan ayah barangkali, langsung kene cepuk terus uturn g kat mak.. tapi dah besar ni ayah dah geng dah ngan kami..err..die y loyar buruk lebih kot. hehe. Syg dorang!

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...