Ahad, 18 Mac 2012

Lagu Keamanan

Kalau sebut lagu tentang keamanan ni, mesti ramai yang akan terbayang lagu dendangan artis popular tanah air kan?

Siti Nurhaliza ke, Aizat, Jamal Abdillah, macam-macam lah...

Tapi tak ramai pun tahu, genre NASYID juga ada keluarkan lagu tema keamanan yang bagus dan sedap didengar.

Kalau sebut nasyid, mesti ramai terbayang alat muzik gendang saje.

Cuba dengar lagu ini dulu.



Saya mula dengar lagu ini tahun 1999. Mungkin albumnya baru keluar. Albumnya pun macam tiada publisiti.

Seingat saya beberapa kumpulan nasyid terlibat dalam lagu ini. Raihan, Rabbani, Hijjaz, Brothers, Saujana, Nowseeheart...yang lain tak ingat.

Jarang sangat terdengar lagu ini di media. Di radio, mungkin di ikim.fm sahaja. Di televisyen JAUH sekali. Adakah kerana lagu ini bergenre nasyid, dan dinyanyikan oleh artis nasyid?

Kalau tak masuk SMKA Segamat dulu, agaknya nasyid tak ada dalam kamus hidup ni.

Enjoy and feel the song.

4 ulasan:

aReLaN berkata...

ni baru first time dengar.aku pon sama.kalau tak masuk mrsm kuala berang,memang tak kenal la nasyid2 ni.hmmmm

nurfauzi berkata...

lagu macam ini patutnya dapat publisiti di TV. Ye lah, mungkin bajet kurang, jadi orang tak tahu sangat.

Padahal kualiti vokal artis nasyid tak kurang hebat dengan artis lain.

msredcheesecake berkata...

alamak.... tak leh bukak kat opis...

nurfauzi berkata...

haha.tu maksudnye kat opis kene buat kerja rajin2

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...