Khamis, 26 Januari 2012

Umrah MLM Haram.


Ini muka hadapan Harian Metro hari ini.

http://www.hmetro.com.my/articles/Pakejunsurgharar/Article

Hal ini ada diulas di web anti MLM aididmuaddib.

Jadi kepada mereka yang asyik mempertikaikan bahawa skim ini haram, sila baca, ambil iktibar dan bertaubat.

Sudah terang lagi bersuluh skim ini merugikan peserta di peringkat bawah, dan lebih menguntungkan peserta awal.

Jika nak dinilai dari segi MLM, memang tak patuh syariah langsung.

Untuk menampakkan benda ini agak 'islamic' pakej umrah ditawarkan sebagai produk.

Tiada bezanya kalau letak kereta(klik)  sebagai produk, tapi pelan pemasaran tetap sama.

Harapnya kita akan lebih berhati-hati. Jangan mudah terpedaya dengan skim seperti ini.

Nampak Islamik, tapi membawa dosa mengundang ke neraka.


7 ulasan:

APAN berkata...

sampaikan umrah pun dah ada pakej MLM...orang kita ni da x pandai cari bisness guna cara lain dah ke.MLM gak mana2 pun...

nurfauzi berkata...

Itu la pasal.
Tapi ramai yang nampak perkara ni tak salah. Sebab tak nampak skim tu, nampak tang umrah je.

cek chun berkata...

they should interview mr aidid. dont u think so?

nurfauzi berkata...

cek chun:
haha. semua yang dok bangkang tu terus senyap sunyi. tak berbunyi langsung dah.

terduduk semua.

ROJAK berkata...

ini bukan yg ada akhil hay ke?

nurfauzi berkata...

encek rojak:
Ni rasa yang diserbu yang bawah koperasi tu.

Tapi yg akhill hayy buat tu pun same jugak macam ni. patut diserbu jugak tu.

Mdsaf Kyo berkata...

untuk makluman, ini yg ada akil hayy...

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/AMTCtakbabitumrahMLM/Article/index_html

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...