Ahad, 7 Februari 2010

Angkat telefon..!!


Saya tidak gemar mengangkat panggilan telefon daripada nombor yang tidak dikenali. Ditambah lagi dengan sikap pemanggil yang boleh dikatakan agak biadap dan tidak beretika (walaupun sahabat sendiri).

Rasanya kebanyakan kita pun tidak gemar perkara ini berlaku pada diri kita.

Tidak ada masalah jika yang menghubungi dan mahu bergurau itu rakan yang kerap dihubungi atau memang kita kenal. Tetapi yang menjadi masalah, sudahlah nombor tak tahu siapa, bila angkat bergurau tak fikir orang, salam tidak diberi, suara seakan menjerit. Dalam pemerhatian saya, orang ini saya anggap sangat kurang ajar.

Saya : Hello, Assalamualaikum.

Pemanggil : Hoi poji! Wei. (dengan suara yang sangat menyakitkan hati)


Saya : Hello.....(pura-pura tak dengar)

Pemanggil : Woi! Kau dengar ke tak!


Penyelesaian masalah seperti ini, hanyalah menekan butang memutuskan talian. Telefonlah berpuluh kali pun, jika nombor yang sama muncul, tidak akan dilayan langsung.

Kepada sahabat yang terkena dan terasa hati, minta maaf banyak-banyak. Telefon aku, aku punya suka la! Memang malas melayan orang tak beretika sebegitu.

Tiada ulasan:

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...