Isnin, 9 Mac 2009

Gambar-gambar lama

Kalau saya Pulang ke kampung, pasti saya akan membelek-belek gambar lama semasa zaman kanak-kanak...Tak dinafikan dahulu saya memang comel hahaha..Saya "scan" beberapa gambar untuk tatapan semua...

Saya sedang bergembira di atas motor arwah datuk..Gambar ini diambil di Mersing..Saya tak ingat berapa umur saya ketika itu..Di belakang itu abang saya yang sulung...Motor ini sekarang sudah tiada lagi di rumah datuk saya...

Saya memang comel kan? Sedang duduk di ribaan ayah saya. Rasanya gambar ini diambil dalam satu majlis di Sekolah Sains Johor..Yang sedang menoleh ke belakang itu abang sulung saya.

Inilah kami 5 beradik...Semuanya lelaki..Tapi saya tidak ingat siapakah gerangan yang tersenyum di belakang sekali itu.....Waktu itu adik bongsu saya (yang dipeluk oleh saya) itu menjadi tumpuan di rumah. Rasanya dia yang paling comel semasa kecil...

Ini pula gambar di Kg Sri Pantai, Mersing...Yang memegang senapang itu abang saya nombor dua. Kakak itu pula adalah pengasuh kami...Dia memang garang dengan kami, ibu pula memberikan kepercayaan kepadanya untuk menjaga kami semasa ketiadaan ibu dan ayah di rumah. Yang duduk di belakang saya itu ialah sepupu saya (Alifmimyanun). Budak kecil yang duduk di atas sekali itu adalah adiknya yang bernama najwa. Sekarang semuanya sudah besar-besar belaka. Kak Nor pengasuh kami itu pun sudah berkahwin dan mempunyai 4 orang anak.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kg sri pantai..kg amin kan?
tangga tu memang takde pemegang sebelah lg satu ye?
adik bradik poji semuanya muka seiras, kecuali yg bongsu...lain sikit.

fauzi berkata...

tangge itu mmg begitu...memudahkan kami untuk terjun dan turun dengan pantas haha..

yang bongsu itu mase kecil tak nampak....sekarang ni nampak la mukenye "cop" anak Bassar Bani..

Kami memang cute kan mase kecik hehe

Tanpa Nama berkata...

semua orang pun cute masa kecil kecil. muka tiada dosa. innocent

Tanpa Nama berkata...

Ha'ah la, memang comel la kau,pojie
tapi sayang,kenapa sekarang......erk
haha :)

fauzi berkata...

zamry: ohooo....sekarang kacak.....

fauzi berkata...

zamry: ohooo....sekarang kacak.....

Wanita Bertudung Hitam berkata...

betapa banyak kali anda menyatakan yg anda memang cute masa kecik...hahaha.. oh alifminyanun tu sepupu anda rupanya

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...