Selasa, 15 Januari 2008

Sitcom "Mind Your Language"

Barangkali ada yang telah menonton rancangan komedi dari British ini. Sitcom ini sudah lama, sekitar tahun 60an kalau tidak silap. Sitcom ini berkisar tentang sekumpulan 'foreigner' yang menghadiri kelas bahasa Inggeris di British. Kelas dikendalikan oleh cikgu Jeremy Brown.

Saya tidak ingat tahun berapa saya mula menonton sitcom ini, tetapi ia sangat menghiburkan walaupun pada masa itu saya kurang memahami perbualan dalam bahasa Inggeris.

Ayah saya menggalakkan kami adik beradik menonton sitcom ini. Seringkali saya lihat abang dan ayah saya ketawa dan tersengih-sengih semasa menonton. Ceria sungguh suasana ketika itu. Tetapi sitcom itu tidak lama bertahan di televisyen.

Namun saya menemuinya semula dalam laman web Youtube setelah diberitahu oleh sepupu saya sekitar September 2007. Apa yang terjadi....Saya sering ketawa bersendirian di depan PC semasa menonton sitcom ini. Memandangkan penguasaan bahasa Inggeris yang lebih baik dari dahulu, saya dapat memahami kebanyakan jenaka yang dibuat.

Dan lakonan serta jenaka yang dibuat nampak spontan, tidak seperti sengaja dibuat-buat seperti lawak dalam sitcom senario yang pada pendapat saya semakin hilang akal. Apa pun, lain orang lain pendapat. Sedikit video pendek disertakan di sini. Selamat menonton.



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

zaini berkata...

assalamualaikum..wah3 poji sampai ada org memuji blog hang.

sitcom ni dulu ngok kat tv brape?seronok3,ngok byk kali pun xpe,tetap gelak...ada website2 tertentu tuk ngok full episode x?

sekrg hang kt mn poji dgn alifminyanun?

fauzi berkata...

aku carik kat youtube
rase kat malaysia takde jual dvd die
nak beli online ade la
tp payment guna kredit card

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...