Sabtu, 19 Januari 2008

Tak ke mana-mana

Setelah pulang daripada kampung halaman, saya tak ke mana-mana. Banyak menghabiskan masa di rumah dengan bersantai, mendengar lagu dan cuba-cuba membuat rakaman suara yang baru. Harapnya berat badan tidak bertambah dengan drastik akibat aktiviti yang "sangat sibuk" ini.

Pada 16 Januari lalu saya sempat menderma darah di Universiti Malaya. Perkara yang sudah setahun saya tinggalkan. Segalanya berjalan dengan lancar. Tekanan darah normal, tinggi tak bertambah, tapi berat masih maintain 75 kg. Agak berat dan dikategorikan sebagai overweight bagi ketinggian 165cm. BMI yang dicatatkan juga tak stabil, melebihi 25. Sungguh sedih.....
Saya memiliki darah jenis B.

Sempat juga melayan celoteh abg Zahar yang kebetulan duduk di sebelah saya semasa proses menderma dijalankan. Disebabkan saya tak pandai duduk diam, proses menderma sedikit lewat kerana kedudukan jarum beralih sedikit menyebabkan darah berhenti mengalir ke dalam beg darah. Selesai menderma adacabutan bertuah, namun hanya mampu memperolehi sekotak kecil jus epal...Tak mengapalah, rezeki juga kan. Alhamdulillah....!

Masih mencari-cari kerja sementara menunggu keputusan untuk melanjutkan pelajaran peringkat Sarjana di UM. Saya menemui Pak Ya, kenalan Abg Zahar yang bertugas sebagai editor bersama syarikat PTS. Panjang lebar juga penerangan yang diberikan berkenaan tugas sebagai editor. Tugas ini menuntut kesabaran, ketelitian dan komitmen yang tinggi daripada editor. Tugas yang diberi perlu dihantar mengikut dateline yang diberi oleh syarikat. Saya kira saya akan menyahut cabaran dengan menghantar CV untuk diteliti oleh syarikat PTS.


Tiada ulasan:

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...