Ahad, 6 Januari 2008

berkeluarga.....

Pada tahun baru ini saya mendapat perkhabaran gembira. Seorang kawan yang masih saya hubungi akan bertunang dalam jangkamasa terdekat ini...Dalam bulan dua..Siapa orangnya akan dirahsiakan terlebih dahulu, atas permintaan tuan punya badan. Walau apa pun tahniah. Semoga majlis tersebut akan berjalan dengan lancar.


Kenang-kenang semula satu demi satu kawan-kawan seangkatan semasa disekolah dahulu sudah mendirikan rumahtangga. Kebanyakannya perempuan. Yang lelaki mungkin lewat sikit, biasalah kena kerja keras cari belanja nak tanggung anak orang. Masa ini juga dapat digunakanuntuk berjumpa kembali teman-teman lama, yang rata-rata semakin mengembang tubuh badan (termasuk tuan punya blog).


Rancak berbual kisah lama dan bertanyakan perkembangan semasa. Namun satu soalan yang rata-rata sukar dijawab oleh kawan-kawan dan individu yang diajukan soalan ini...


'kau bila pulak?' atau ' bila lagi nak kawin?'


Saya sendiri mengalami kesukaran untuk menjawab soalan itu secara tepat, walaupun ditanya oleh IBU sendiri. Kadang-kadang terfikir juga. Usia terus meningkat. Kerja masih belum tetap/belum ada kerana baru sahaja menamatkan pengajian dengan keputusan yang tidak berapa cemerlang. Calon pula......ini lagi hal yang sensitif...saya percaya masing-masing ada cerita sendiri bila sentuh hal berkenaan calon ni.


Walau apa pun...Tahniah kepada sahabat-sahabat yang akan berumahtangga


Kepada yang belum, berdoa banyak-banyak...Smbil-sambil menimba ilmu untuk menempuh alam perkahwinan. Jangan tunggu dah nak kawin baru sibuk-sibuk nak belajar. Siapkan diri lebih awal agar tak kelam kabut nanti.

1 ulasan:

zaini berkata...

aku setuju dgn hang poji...semoga berjaya dgn apa yg hang lakukan sekrg...buat yg terbaik

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...