Rabu, 30 April 2014

Saga SV untung RM500 saje?

Bukanlah saye ini orang yang anti dan menentang proton.

Saye bangga Malaysia boleh keluarkan kereta sendiri. Saye sendiri juga pengguna / pembeli produk proton. Alhamdulillah setakat ini persona elegance 1.6 yang diguna masih lagi berfungsi dengan baik. Cuma tingkapnye kadang gegar...Juge bila bawak laju kadang ade bunyi gegar entah dari mane. Biaselah kan, made in Malaysia....

Rujuk artikel ini.



Untung RM500 saje untuk sebuah saga SV? Baik tutup kedai saje begitu. Tak membazir duit pembayar cukai nak tampung syarikat macam ni. Luar Negara, saga boleh dapat harga bawah RM30k sebuah.

Saya tak berapa arif dengan " cross tax" yang berlaku terhadap produk proton di luar Negara. Tapi secara mudahnya pengguna mana-mana Negara pun pasti akan persoalkan kenapa produk tempatan lebih MAHAL bila dijual di Negara sendiri? Logik akal berfikir..

Janganlah bagi alasan 'cerdik' macam ni....

3 ulasan:

Nick Nashram berkata...

bro,dah lama sikit boleh la beralih angin ke toyota atau honda pulak :)

Nur Fauzi Bassar berkata...

rase lame lagi la...tengah fokus kumpul duit beli rumah. lagipun anak-anak tengah membesar ni, kena diutamakan dulu.

* dah ade Honda kat rumah ni. cepai ex5 tahun 2003 dengan civic ferio tahun 1994.

Nur Fauzi Bassar berkata...

rase lame lagi la...tengah fokus kumpul duit beli rumah. lagipun anak-anak tengah membesar ni, kena diutamakan dulu.

* dah ade Honda kat rumah ni. cepai ex5 tahun 2003 dengan civic ferio tahun 1994.

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...