Rabu, 16 Oktober 2013

Perihal tauge dan air kencing? - maklumat dari kawan.

Memang pernah juga dengar hal orang hasilkan tauge gune air kencing. Geli kan? Tapi saye tidaklah terus percaye bulat-bulat kabar angin yang tersebar itu. (lagipun memang tak suke tauge)

Name pun khabar angin, berita yang tak pasti. Jadi sebelum buat tuduhan melulu, ade baiknye kite siasat dan cuba bertanya pade mereka yang mahir dalam hal-hal pertanian ni.

Saye telah membace artikel ini.

Tuan punye blog itu (saye panggil wong saje) pade hemat saye memang ahli dalam hal-hal pertanian. Boleh juge bace artikel-artikel lain berkaitan pertanian di blognye seperti video pertanian, kelae sawit dan lain-lain. Nampak macam mudah, tapi kalau takde ilmu, tak alamatnye tak menjadi juge tanam.

Berbalik pade hal air kencing dan tauge itu, nampaknya ianya tak seperti yang kita sangka. Memang kita mudah terpedaya kalau tak ada ilmu dalam bidang berkenaan. Oleh itu, perlulah rajin bertanya dan cari maklumat.

Ape pun, saye memang tak suke tauge. (isteri saye pun same).

1 ulasan:

依之汉 berkata...

Terima kasih Tuan. Baru perasan ada backlink dari blog Tuan. Saya hanya berkongsi sahaja tentang apa yang saya rasa betul.

Sekarang kurang nak post pasal pertanian di blog tu. Sekarang dah pindah ke kebunbandar.com

Tak nak bercampur hal peribadi dengan hal berkebun. Ini bagi memudahkan orang mencari maklumat khas tentang pertanian di blog yang khusus.

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...