Sabtu, 10 November 2012

Idola Kecil : Tanggungjawab ibu ayah

Sejujurnya, saya risau mengenai hal seperti ini. Lebih-lebih lagi sekarang sudah berkeluarga, ada anak kecil.


Hal begini juga salah satu perkara yang mendorong saya untuk menjadi guru. Supaya mesej untuk mengelakkan perkara seperti ini dapat disampaikan.

Melihat anak didik tergelek, tergedik diatas pentas. Jadi tatapan orang ramai. Ibu ayahnya bersorak gembira...Aduhh....

Pilu hati....Di saat kami (guru-guru Pendidikan Islam dan j-QAF) bertungkus lumus mengajar anak murid ilmu Fardhu Ain. Kelas tasmik, pemulihan jawi, khatam quran, PAFA, Kem Bestari Solat dll...Dalam masa yang sama mereka dihidangkan dengan candu hedonisme seperti itu.

Saya bukan anti hiburan. Saya bukan anti muzik.

Saya suka hiburan. Saya suka muzik. Saya suka main alat muzik. Saya suka instrumen seperti piano dan gitar.

Tapi berhibur ada tempat dan batasnya.

Tiada ulasan:

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...