Rabu, 22 Februari 2012

Saya belum sampai seru nak bertudung........

Ramai di kalangan kita hari ini memberi alasan tidak menutup aurat kerana belum sampai seru.

" bukan saya tak nak pakai tudung, tapi belum sampai seru lagi "


" hati saya belum terbuka lagi nak berpakaian menutup aurat sepenuhnya "


" lepas tunaikan haji nanti saya akan tutup aurat "


" tak guna saya bertudung sekarang, tapi hati saya tidak ikhlas "

dan bermacam lagi seribu satu alasan diberi..Contohnya di sini.

Tapi tak kisahlah..

Peringatan sudah diberi. Moga yang berdialog sedemikian akan menutup aurat satu hari nanti insyaAllah. Kita doakan mereka lembut hati..

Cuma......

Bimbang nanti hajat tak kesampaian....

Sudahnya kali pertama dan terakhir menutup aurat apabila dikafankan dengan kain putih....Sebab mati itu pun tidak tentu bila...Mungkin sebentar lagi.

Dan jawapan " belum sampai seru nak menutup aurat " itu pastinya tak laku dihadapan munkar dan nakir.

P/s : satu hari nanti kita pasti akan menjadi mayat.......


Tiada ulasan:

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...