Jumaat, 27 Januari 2012

" Kau siapa nak komen? "

" kau siapa nak komen pasal halal haram ni? "


" Kau dah pandai sangat ke cakap pasal halal haram ni ? "


" Sibuk cakap skim itu haram, skim ni haram. Kau ni ulama' ke? "


" kalau tak reti baik duduk diam la. Semua kau nak haramkan "


" dah semua haram. ape yang halal? "


" asal kerajaan yang buat, ade je yang tak kena. Itu lah pembangkang ni "


" semua kau nak haramkan. kerajaan tau la ape dia buat "


" kau ni ahli muamalat ke sibuk nak komen halal haram ni? "

Itu antara dialog yang memeprtikai.

Ulamak?

Saya bukan ulamak. Saya tak cukup ilmu. Masih jauh lagi. Saya hanya menjalankan tanggungjawab sebagai muslim, memberi peringatan kepada saudara yang lain.

Tak salah kan kalau kita beri peringatan kepada orang lain?

Jika ada orang yang mempertikaikan siapa saya, kelulusan, tahap pendidikan saya, saya tak boleh buat apa-apa. Anda bebas memberikan pendapat.




4 ulasan:

ROJAK berkata...

geng yang taknak terima teguran tu jangan kata orang bukan ulamak...ulamak besar pun nak ditentangnya.

APAN berkata...

da rasa betul ngan ilmu yg kita ada, tulis je la bro.kasi kongsi ngan org lain...
drpd dok mengikut je apa yg org buat tp xtau betul salah apa yg dibut tu

Sharinginfoz berkata...

itulah adat resam berblogging kan yang penting kita sampaikan pada org

nurfauzi berkata...

Apan:
Mulut orang kan macam-macam.
Tapi dialog sengal macam tu memang banyak ade

Sharing:
Biasalah. Rasulullah yang paling baik itu pun ade jugak yang nak buat musuh. Lagi le kite yang tak berape nak baik sangat ni haha..

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...