Isnin, 30 Januari 2012

Boleh tak solat jamak qasar kalau tengok AJL?

" Ustat, kalau kita dalam musafir boleh solat jamak qasar kan. Hari tu ustat bagi tau antara syarat solat jamak qasar ni niat musafir tu mesti baik. Tapi kalau kita musafir sebab nak tengok AJL (Anugerah Juara Lagu) boleh tak ustat kalau kita nak jamak qasar? "


Ini salah satu jenis soalan berapi yang ditanya oleh pelajar. Ada juga solan seperti ini, cuma program itu saja yang berbeza. Contoh, pergi tengok konsert  kat KL, pegi tengok bola kat stadium, atau pegi tengok anugerah berita harian, anugerah skrin, anugerah AIM, macam-macam lagi la.

Ringkasnya, jika kita sebab utama kita musafir untuk benda-benda seperti itu, adakah boleh kita lakukan solat jamak qasar?

Jawapan panas akan diberikan kemudian.

Pendapat kamu? Boleh ke?

2 ulasan:

msredcheesecake berkata...

Tak berani nk bagi pendapat... Ilmu sgt kurang... Tunggu jawapannya...

Yasmin Aris ♥ berkata...

huhu . tanye la ustaz ! :D

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...