Khamis, 8 September 2011

Mari ber'jamming'


Sudah lama rasa tak mengetuk bersama kawan-kawan. Djembe yang dibeli sudah berhabuk. Begitu juga dengan yankee dan shaker. Tak tahu bila masa boleh bergendang beramai-ramai lagi.

Setelah 3 tahun memiliki djembe, ada dua rentak yang mendapat perhatian saya, iaitu rentak calypso dan juga samba. (sebenarnye hanya tahu 2 rentak ini sahaje). Tok guru yang yang mengajar saya namanya youtube.com. Hal ini berlaku kerana tok guru youtube tidak mengenakan sebarang bayaran kepada saya.

Adalah juga mencuba bersama kawan-kawan. Tak ketinggalan juga bersama anak murid di sekolah lama (IISKD)

Kepada yang baru nak cuba ber'djembe' boleh cuba rentak calypso. Sangat senang dan rancak. Seronok kalau buat ramai-ramai. Kalau ramai ade extra skill, lagi meriah jawabnye. Saya jadikan video di bawah sebagai panduan.


dan juga yang ini..


Saya 'copy' gaya lagu yang mereka buat dan cuba bersame anak muri. Hasilnya, bersepah juga sebab cekgunya pun pukul tak betul...

Ini antara hasil yang paling ok, yang lain tak boleh siarkan sebab mengarut sangat.


yang ini pulak try sendiri


Selamat mencuba.

Tiada ulasan:

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...