Khamis, 29 September 2011

Logo Halal Jakim

Sila rujuk artikel ini : Hanya logo halal Jakim diiktiraf
Sumber artikel: Utusan Malaysia



Isu logo halal menjadi isu utama saban tahun. Tiap-tiap tahun ada saja isu tentang penyalahgunaan logo halal di premis makanan, termasuk ditempat-tempat yang terkenal.



Dengan adanya pengumuman ini, maksudnya pengeluar produk makanan yang mahu makanannya diiktiraf halal, perlu mendapatkan logo halal JAKIM. (itu yang saya faham)

Bagaimana pula produk yang memaparkan pengiktirafan halal selain JAKIM? Contohnya logo ini:


4 ulasan:

abunyer berkata...

malang sekali, bila dah habis makan baru nak terpandang logo halal tu. dan ada yang lebih malang bila dibuat tidak kisah pada logo halal, ada ker tak ada, sama saja. makan tetap makan.

APAN berkata...

bagus gak langkah yg diambil ni...baru la orang ramai x terkeliru ngan logo halal ni...

msredcheesecake berkata...

byk produk ada logo halal tapi ntah dari mana ntah....

nurfauzi berkata...

abunyer:
betul tu, ramai yg dah makan, baru nak tengok logo halal.

Apan & puan kek keju:
Apa akan jadi pada logo halal yang lain, tu tak tahu lagi mcm mane JAKIM nak buat. Kene cek pade kawan yang kerja kat JAKIM

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...