Ahad, 11 Januari 2009

Mari BOIKOT!!

Kekejaman Yahudi terhadap rakyat Palestin semakin menjadi-jadi. Kita tak mampu untuk pergi berperang mengangkat senjata menentang Yahudi. Apa yang kita mampu hanya menghulurkan sedikit sumbangan untuk membantu dan meringankan beban saudara kita di sana. Tunjukkan kita peduli...

Berita di Buletin Utama !! Januari 2009 melaporkan lebih kurang 800 orang penduduk Palestin di Gaza yang terkorban dalam masa 2 minggu. Lebih separuh daripada 800 itu adalah ORANG AWAM.

Bagi saya, siapa yang mengaku dirinya Islam, tapi tidak peduli, tidak sedih, tak mahu ambil tahu langsung dengan keadaan umat Islam di Palestin, tak layak digelar Muslim. Hal ini bukan lagi isu umat Islam, malah menjadi isu kemanusiaan...

Bagaimana rasanya jika kita sedang belajar di sekolah, tiba-tiba diserang peluru berpandu dan bom. Mungkin agak mustahil di Malaysia, tapi itulah realiti di Palestin....

Kalau kita setakat lapar perut dan rasa lemah, mereka di sana lapar sehingga ramai yang mati kebuluran. Kalau kita sejuk terkena hujan sehingga banjir, masih lagi beruntung. Kerana saudara kita di Palestin dihujani peluru dan peluru berpandu dan bom.

Jadi kesusahan yang kita hadapi di sini, tak setanding dengan penderitaan di sana...

Jadi apalah kiranya kita keluarkan sedikit sumbangan untuk kepentingan saudara kita. Kalau yang biasa bersedekah, untuk sebulan ini lebihkan sedikit. Menteri sudah mengumumkan kutipan derma solat Jumaat di seluruh negara selama 3 minggu akan disalurkan untuk membantu penduduk Palestin.

Kempen boikot sudah pun dilancarkan (boikot produk terpilih). Mari sama-sama kita menyahut seruan ini. Kempen boikot ini bukan sia-sia, bukan kempen sembarangan , bukan nya kempen sampah. Sekiranya kita bersatu dan bersungguh-sungguh menjayakan kempen ini, pastinya impaknya akan terasa oleh Yahudi laknat tersebut. Ini jihad ekonomi.


Selagi ada alternatif selain barang yahudi danAmerika, jangan kita sokong, jangan kita sesekali beli. Mana yang dah kita dah terbeli, tak mengapalah, sudah lepas. Yang penting langkah kita selepas ini. Banyak lagi produk alternatif yang ada.

Bagi saya selagi tak mati kalau tak makan produk Yahudi dan Amerika, jangan sesekali kita beli.

Mari kita doa agar Allah selamat kan Palestin dan umat Islam di sana.

Mari kita sama-sama menyumbang setakat mana yang terdaya.

Mari kita berusaha boikot, pulaukan produk yang telah disenaraikan. (layari web ppim untuk senarai produk atau cari saha di internet. Banyak website dan blog yang memaparkan senarai tersebut)

Bagi saya...Ini sahaja yang saya mampu lakukan untuk membantu....Ini lebih baik, daripada mereka yang hanya berpeluk tubuh mendiamkan diri.

Bagi yang menulis blog, sebarkan maklumat penting seperti ini, tulis sesuatu tentang isu ini. Bagi yang pandai menulis cerita novel dll...coretkan sesuatu berkenaan isu ini. Yang boleh berceramah, pandai berpidato, beri ceramah tentang Palestin.

Sama-sama kita ingat-mengingati.....

Tiada ulasan:

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...