Jumaat, 7 November 2008

nama blog

13 November ini cukup setahun (ikut kalendar masihi) blog ini wujud. Ingat lagi semasa itu saya masih lagi terkontan-kanting cuba menyiapkan latihan ilmiah untuk menamatkan pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda Syariah...

Setelah hampir setahun, saya mengambil keputusan untuk menukarkan url blog menggunakan nama saya. nurfauzibassar.blogspot.com. Saya rasakan url ini lebih sesuai kerana blog ini tidak memperincikan sesuatu topik secara khusus Yang ada cuma catatan harian atau kadang-kadang pengajaran atau kisah yang saya kira boleh dikongsi bersama untuk kita ingat mengingati antara satu sama lain.

Kalau ada pembaca yang meletakkan link blog ini di blog masing-masing, harap dapat diubah dan update url untuk link ke blg ini.


Saya sebenarnya bukan pandai sangat menggunakan aplikasi komputer. Tak pandai menghias blog. Dan tak pandai menulis juga sebenarnya (gaya bahasa yang kurang menarik). Tetapi apa yang dapat saya simpulkan setahun saya menulis blog, kesannya kepada diri saya (antaranya) adalah seperti berikut adalah seperti berikut:

  • Melepaskan tekanan dengan bercerita dan menulis sesuatu peristiwa.
  • Memperbaiki mutu bahasa dan penulisan.
  • Lebih peka menulis...Maksudnya menulis menggunakan perkataan yang lengkap, tidak menggunakan short form.
  • Membuat bacaan dan merangka dahulu apa yang hendak ditulis.
  • Lebih banyak membaca (untuk menulis, kita perlu lebih banyak membaca!!!)
  • Lebih bersabar
  • Berusaha mencari sesuatu isu, cerita yang bermanfaat untuk ditulis (saya tidak suka merepek meraban dan melayan TAG yang sia-sia

Kerana matlamat saya menulis agar kita saling ingat-mengingati......

4 ulasan:

alifmimyanun berkata...

ya, betul semue itu.
tag jangan dilayan,
cheap publisiti.

fauzi berkata...

saye tidak suka tag
kerana biasanye soalan yang ditanya bagi saya tak perlu dijawabdan dipaparka di blog.
kalau ade yg nak tahu berkenaan diri tuan punya blog, tanye saje pada tuannye

ain fadzal berkata...

ala, sekadar suka2 jek. apa salahnye...

fauzi berkata...

haha
lain orang lain pendapatnya
masa sangat penting
masa itu nyawa
hakikatnya tuhan saja yg tahu

kalau ada yg nak tag silakan
tapi takkan dijawab la ye.
huhuhu

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...