Ahad, 27 Januari 2008

Mari membaca buku

Assalamualaikum.

Lama juga menyepi diri kerana kesibukan dan kekeringan idea untuk menulis. Jadi post kali ini saya akan celoteh sedikit berkenaan buku.
Minggu ini perhatian saya tertumpu pada buku ini.



Saya terbaca buku milik abg zahar di Sungai Penchala. Sebelum ini juga saya terbaca tentang buku ini di saifulislam.com. Saya membuat keputusan untuk membeli buku ini setelah membaca pendahuluan buku tersebut. Akibatnya RM 36.90 melayang untuk memiliki buku kecil ini. Namun jumlah ini kecil berbanding dengan pengunjung lain yang menghabiskan beratus-ratus ringgit untuk membeli buku di MPH Midvalley. Terasa kerdil pula bila membayar harga buku di kaunter MPH.

Buku ini bukan novel. Buku ini menjelaskan perbezaan lelaki dan perempuan dari segenap aspek termasuk cara berfikir. Dengan mengetahui perbezaan ini, kita dapat tahu cara untuk mengambil hati pasangan masing-masing apabila berumahtangga nanti.

Buku kedua yang saya syorkan.


Buku tulisan hajjah Rohani ini saya syorkan bagi sesiapa yang ingin membuat perencangan kewangan bagi keluarga mereka. Bahasa yang digunakan mudah untuk difahami. Buku ini juga ada menekankan aspek penyucian harta dan membuat pelaburan yang halal. Cadangan yang dibuat cukup praktikal malah telah pun dibuat oleh kebanyakan mereka yang berjaya menguruskan kewangan mereka.

Tiada ulasan:

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...