Jumaat, 4 Januari 2008

kenapa saya menulis?????

Soalan ini bukan saja saya utarakan untuk diri sendiri, tetapi kepada sahabat-sahabat lain yang mempunyai blog masing-masing. Kenapa menulis di blog?


Kita mempunyai alasan masing-masing untuk menulis di blog. Namun bagi saya dengan menulis ini dapat juga meredakan sedikit ketegangan dan tekanan di hati. Atau boleh juga menjadi tempat untuk meluahkan rasa tidak puas hati. Namun perlu juga kita jaga adab-adab semasa menulis agar tidak melampau batas.


Dengan cara ini juga saya berharap dapat memperbaiki bahasa dan juga penulisan saya yang sekejap nampak formal, sekejap nampak cincai. Kesilapan memang sentisa wujud. Bagi saya tak mengapa membuat silap, yang penting kita belajar dari kesilapan itu. Yang salahnya, berulang kali buat silap dan tak mahu ambil pengajaran. Harap kita semua dijauhkan dari perkara seperti itu.


Saya juga amat berharap agar apa yang ditulis dan dinukilkan di blog ini dapat memberi faedah kepada yang membaca walaupun sedikit. Walaupun banyak entry berkisar tentang pengalaman dan perjalanan peribadi, harap masih ada pengajaran yang dapat dikutip oleh pembaca.


Kepada sahabat-sahabat yang lain. Kita perlu ingat....Kita akan dipertanggungjawabkan atas apa yang kita tulis....Oleh itu diharap agar apa yang kita tulis, bukan sekadar tulisan dan omong kosong sahaja, bukan untuk hiburan dan luahan perasaan sahaja, tapi biarlah terselit sedikit mesej dan pengajaran yang boleh diambil oleh pembaca.


Semoga kita diberi kekuatan untuk menjadi penulis yang dapat memberi manfaat kepada pembaca.


Ingat....kita bertanggungjawab atas setiap tindakan kita...

2 ulasan:

Ilya berkata...

aku wat blog tuk suke2 je..hehehe

Fikri Misti berkata...

Aku buat blog sebab aku bloggers.

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...