Jumaat, 11 Januari 2008

Bukan Rezeki Kami Lagi

Semalam kami menyertai pertandingan nasyid ibnu sina di Universiti Malaya. Dan seperti biasanya, kami kalah hahaha...Walaupun telah biasa menyanyi dan membuat persembahan sepanjang pengajian di UM, tetapi bila masuk pertandingan, memang tak pernah menang. Nampak sangat tak berbakat tu. Tapi anehnya prestasi persembahan di majlis-majlis jemputan adalah jauh lebih baik semasa di pertandingan...Tak tahu kenapa, tapi selalunya ada sahaja yang tak kena kalau masuk bertanding.



Walaupun kalah, tapi kami berpuas hati kerana berjaya memperbaiki tahap vokal, persembahan dan penghayatan lagu kami. Tambahan pula kami dikritik lantang oleh saudara Nazrey Johani yang menjadi juri pada malam itu. Katanya vokal, persembahan dan penghayatan bagus...tapi penampilan out....Kerana kami masuk pada saat-saat akhir dan pakaian kami adalah yang paling buruk antara peserta lain.

Pertandingan diadili oleh

  1. Saudara Munif dari kumpulan Hijjaz (saya sangat mengagumi kemerduan vokalnya)

  1. Saudara Dak Mie, bekas ahli kumpulan rock Barongan

  1. Saudara Nazrey Johani, bekas vokalis Raihan (vokalis nasyid yang paling saya minat vokalnya)


Rupa-rupanya Nazrey masih cam muka kami (sebelum ini kami pernah 2 kali berjumpa dan membuat persembahan berkongsi pentas bersama Nazrey di UM)...Patutlah kami ditenung lama semasa baru naik pentas. Seorang sahabat sempat berjumpa beliau selepas itu, dan ternyata beliau mengakui kami mempunyai markah yang amat kurang dari segi penampilan dan juga lagu ciptaan (kerana nyanyi lagu ciptaan orang). Sungguh kelakar katanya melihat kami memakai baju yang beliau istilahkan sebagai stok lama.

Walau apa pun kami berpuas hati kerana menyertai pertandingan ini yang merupakan pertandingan amal, yang menyalurkan sumbangan kepada Majlis Kanser (MAKNA) dan anak-anak yatim. Sekurang-kurangnya penyertaan kami dapat juga membantu sedikit. Lagipun sudah lama tidak berkumpul satu kumpulan, memandangkan salah seorang dari kami telah mendirikan rumahtangga dan membuka pusat tuisyen di Melaka.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alahai kerol,awat la ko bangun awal sangat?

fauzi berkata...

tak sabar nak bangun la tu...

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...