Khamis, 24 Disember 2015

Kebanjiran skim haram

Ramai yang hidup makin sesak hari ni.


Jadi macam-macam cara nak cari duit nak kurangkan sesak. Makan orang berusaha apa jua cara, tapi ramai juga yang larung belaka tak kira halal haram.

Makin banyak skim haram yang kononnya senang dan bagi cepat kaya. Lagi cantik bila 'cover' sikit guna nama agama. Jual nama sahabat nabi dan guna nama islamic - hibah ke, jadi daya penarik. Kononnye halal.

Modus operandi rata-rata hampir serupa. Letak modal sekali. Kemudian tunggu duit masuk bulan-bulan. Tak payah buat apa-apa, goyang telur saje duit masuk. Nilai yang masuk terus disandarkan pada nilai modal. Contohnya 5% sebulan. 

Kalau beza pun tak banyak. Ade yang gaya mengemis duit (sedekah la kononnya). Konsep bantu membantu la.

Infinity downline
Kutu moden
Highway group
Swiss cash
Emas geneva
Skim emas delay
Arba network
Rumah alfafa

Macam-macam lagilah yang ada.

Ada yang dah tersontot, ada yang belum lagi. Ada yang menunggu masa je.

Apa bodoh sangat ke melayu?
Sebab banyak yang masuk dan jadi mangsa adalah melayu.

Yang buat skim meniaga haram tu pun ada juga yang melayu.

3 ulasan:

Wanita Bertudung Hitam berkata...

sokong...melayu klu bab nk buat duit cara senang laju.. menipu sesama sendiri pon laju..tapi bila melayu bukak bisnes sendiri, melayu lain jugak la nak dengki bomoh membomoh bagai..apa masalah org melayu ni pon tak taw la..

Ezan berkata...

Melayu bodoh mcm cikgu la.. Nsb baik sy jawa..
#ank murid

Nur Fauzi Bassar berkata...

Thanks for viewing.
Keep reading.

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...