Ahad, 13 Mei 2012

Telur pindang


Ada orang negeri lain yang tak pernah dengar dan tahu telur pindang.

Ade juga yang panggil telur hitam.

Di Johor, telur pindang memang orang tahu.

KEbanyakan kenduri kahwin sekarang jarang sediakan telur pindang.

Tapi kalau di kampung-kampung, masih ada lagi yang gotong royong sediakan.

Leceh nak sediakan. Rebus pun kena lama.

Rasa telur pindang? Ikutlah selera masing-masing. Ada yang suka sampai melahap. Ade juge yang setakat jeling-jeling saje.

3 ulasan:

APAN berkata...

1st time dengar ada telur ni...yg aku tau, telur rebus biasa ngan telur masin je. telur rebus biasa pun x berapa nak masuk, inikan pula yg ni...mcm x boleh nak telan sngat :)

nurfauzi berkata...

haaa kan betul aku teka.
ade lagi yang tak tau.
cuba la rasa telur ni.
bentul dalamnye tak hitam legam, kulit je gelap.
rasa die pun ok saje, ade rase2 rempah sikit, tak tawar.

sarah mohamad berkata...

Saya orang kelantan memang hantu telur pindang ni. :D Besttttt!

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...