Isnin, 25 Julai 2011

Solatlah, walaupun dalam kesempitan.



Nampak remeh, tetapi penting. Ramai benar rasanya hari ini memberi alasan tidak solat, dengan pelbagai alasan. Tiada tempat wuduk, tiada surau, baju kotor (bukan terkena najis), tak bawa kain, macam-macam lagi.

'Brader-brader' tu boleh je solat sambil tangan kena gari. Takkan kita yang tak bergari ni tak boleh nak solat molek-molek?

2 ulasan:

Leo berkata...

wow.. subhanAllah.. you're right bro.. byk dah kite tgk yang kurang upaya tapi Alhamdulillah mereka rajin bersolat. yang cukup sifat mude2 ramai gile dok merempit tgh2 jalan buat onar je. bukan nak bersangke buruk tapi kalo dah pakai jeans koyak2, rantai lagi besar dari awek pakai, siap bawak awek dah dye rambut perang, ape lagi nak pikir kan? sadis..

nurfauzi berkata...

apo nak buek jang...
tip of ice berg..dalaman masalah...

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...