Isnin, 13 Jun 2011

hidupku orang biasa?

Lama juga terbantut penulisan di blog ini. Terbantut dek kemalasan penulisnya (siapa lagi?) yang kerap mengucapkan ketiadaan idea sebagai alasan utama. Begitu juga dengan faktor masa dan kesibukan kerja. (pada hal orang lain pun sibuk juga kerja, ada juga masa menulis).


Ketika ini saya@aku @i@me sedang berusaha menyerap tekanan hidup berumahtangga. Alhamdulillah semakin biasa dan berharap moga mampu mengemudi keluarga yang masih kecil ini. Gelaran suami dan ayah kepada seorang anak (baru seorang ye..) memang membuatkan kehidupan ini jauh, amat-amat jauh berbeza dengan hidup bujang dahulu. Tapi tak mengapa, perubahan memang perlu berlaku dalam hidup. Lebih-lebih lagi perubahan ke arah kebaikan.

Oh...tajuk blog ku sudah berubah.."ingat mengingati" bertukar menjadi "hidupku orang biasa.."

Tidak tahu mengapa, cuma tiba-tiba terfikir nak ubah, maka diubah tajuk itu.

Mungkin juga lantaran merasakan hidup seperti yang dijalani sekarang sama seperti orang kebanyakan. Yang biasa-biasa saja. "biasa" itu pada pandangan orang lain mungkin berbeza.

"orang biasa" mengikut perspektif diri ini adalah........................

tak tahulah bagaimana nak dinukilkan. cuma aku yang faham.

Ingat-mengingati masih lagi dilakukan. Sebagai hamba Allah, wajib kita mengingatkan saudara-saudara kita ke arah kebaikan.

Cuma saya ingat-mengingati sebagai orang biasa.


Tiada ulasan:

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...