Isnin, 29 November 2010

Bermula dengan sedikit

Saya akui saya bukanlah mahir dalam bidang perniagaan. Namun saya mahu juga mulakan sedikit. Hasil perbincangan dengan pasangan mendorong kami menjual pakaian muslimah secara kecil-kecilan, dan dibantu oleh rakan isteri saya.

Hasilnya terbentuklah facebook ini.

InsyaAllah saya cuba yang terdaya untuk membantu isteri mengembangkan ekonomi keluarga. Lagipun modal yang diperlukan tidaklah banyak mana. Kami belum mempunyai syarikat sendiri. Hanya menumpang syarikat rakan dan membantu mempromosikannya untuk permulaan.



Antara koleksi pakaian yang dijual..

Buat permulaan ini, aktiviti yang kami lakukan adalah
1- Menjual tshirt dan pakaian khusus untuk wanita.
2- Perkhidmatan renew road tax dan takaful kenderaan dan juga pelan perlindungan takaful keluarga.

Dengan kemudahan internet pada hari ini, urusniaga dapat dijalankan dengan lebih mudah.

Perkhidmatan renew roadtax contohnya dapat dijalankan online ditambah dengan aplikasi MYEG..Cukai jalan kenderaan akan terus dihantar ke alamat tanpa memerlukan sesiapa membawa geran kenderaan ke JPJ atau pejabat pos.

Semoga apa yang diusahakan ini dapat membuahkan hasil.

Yang penting kita perlu usahakan yang terbaik, ditambah doa kepada Allah..

InsyaAllah jika niat ikhlas, moga Allah permudahkan buat kami.

** sahabat-sahabat yang nak renew road tax kenderaan masing-masing boleh la SMS atau email ye!!

Tiada ulasan:

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...