Rabu, 15 Oktober 2008

hobi yang terbiar.....

satu ketika dahulu

Sejak bekerja dan meyambung semula pelajaran, ada satu hobi yang agak saya minati dahulu tersadai dan terbiar...Sukar ada peluang untuk bernasyid, menyanyi bersama teman-teman dalam satu kumpulan. Kalau ada peluang menyanyi pun, selalunya peluang itu terjelma semasa menunggang motorsikal ke kelas dan pusat tuisyen....

Antara faktor yang menyebabkan hobi itu terbiar

Masa yang tidak mengizinkan..Kerana kebanyakan masa perlu dihabiskan dengan kuliah, mengajar tuisyen dan lain-lain.

Masalah komputer...Hard disk korup. Habis semua data yang ada..Tak boleh digunakan lagi. Walaupun keseorangan, tapi masih boleh menyanyi dan merakam pelbagai jenis suara dan disatukan menggunakan software soundforge 8.0 menjadi satu lagu yang saya nyanyikn sendiri. Disebabkan komputer terbengkalai, maka usaha merakam suara turut terhenti.

sudah pun berusia....

Masalah umur yang meningkat dan kekurangan "kaki". Umur pun dah tua. Kalau berlegar di Akademi Pengajian Islam UM, rasa diri ini sudah tua apabila melihat adik-adik Ijazah Sarjana Muda di situ. Tambahan pula rakan-rakan seangkatan dalam satu kumpulan telah tamat belajar dan menghilangkan diri ke kampung halaman masing-masing. Jemputan bernasyid pun tidak ada. Iya lah...Sudah tua kan....Ramai yang tak kenal..Tambahan pula bukannya profesional pun.

Kualiti....

Rasa agak kecewa akhr-akhir ini melihat kumpulan nasyid muda yang muncul. Lebih-lebih lagi melihat gelagat kebanyakan peserta Akademi Nasyid yang disiarkan di TV 9.....Macam badut pun ada rasanya. Kualiti? Entahlah...Pendapat orang lain-lain...Tapi kalau ikut diri ini, kualiti kumpuln yang menyertai program realiti tv Akadem Nasyid itu agak RENDAH!

E-book

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...